X
تبلیغات
رایتل

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

ترجمه طلایی صف بندی موازی برنامه نویسی DNA

صف بندی رشته یک ابزار مهم در زیست شناسی برای مرتبط کردن ساختار مولکولی و عملکرد رشته داخل آن می باشد در این مساله، رشته های زیستی همچون DNA و رشته های پروتئینی بصورت زنجیرهایی از الفبای کاراکترها در نظر گرفته می شوند Jones صف بندی رشته در رشته های زیستی، تحت عنوان صف بندی شناخته شده اند
دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
بازدید ها 52
فرمت فایل doc
حجم فایل 1796 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
ترجمه طلایی صف بندی موازی برنامه نویسی DNA

فروشنده فایل

کد کاربری 197
کاربر

صف بندی موازی برنامه نویسی DNA

چکیده-در این مقاله ما یک الگوریتم موازی جدید پیشنهاد می کنیم که صف بندی بهینه رشته برنامه نویسی DNA مبتنی بر مدل DNA/protein که توسط Hein پیشنهاد شده است را بمنظور تعیین فاصله بین دو رشته برنامه نویسی DNA محاسبه کند. اثبات خواهیم کرد که این الگوریتم نسبت به الگوریتم ترتیبی، از نظر هزینه بهینه بوده و تطبیقی می باشد. الگوریتم موازی اجرا شده و نتایج آزمایشی، کارایی این الگوریتم را نشان خواهد داد.

کلیدواژگان: بیوانفورماتیک، الگوریتم های موازی، تنظیمات رشته.

Parallel alignment of coding DNA
S.H. Alavi-Soltani, H. Ahrabian1, A. Nowzari-Dalini
Center of Excellence in Biomathematics,
School of Mathematics, Statistics, and Computer Science,
University of Tehran, Tehran, Iran.
Email: {alavi,ahrabian,nowzari}@ut.ac.ir.
Abstract
We present a new parallel algorithm that computes an optimal alignment of the coding DNA sequences based on DNA/protein model proposed by Hein for the evaluating distance between two coding DNA sequence. The algorithm is proved to be adaptive and cost optimal with respect to the sequential algorithm. The parallel algorithm is implemented and experimental results show the efficiency of algorithm.
Keywords: Bioinformatics, Parallel algorithms, Sequence alignments.
1 Introduction

  1. مقدمه

برنامه نویسی دینامیکی روش انتخاب نواحی هم جهت شده رشته های DNA و پروتئینی می باشد. برای تعدادی از طرح های امتیازدهی صف بندی، این روش برای تولید یک صف بندی از دو رشته داده شده، با بیشترین احتمال امتیاز تضمین شده می باشد. امتیاز بندی با در نظر گرفتن فواصل بین دو رشته تغییر می یابد. مکانیزم امتیاز دهی برای دو رشته را می توان با سه مدل مختلف طراحی کرد:

مدل DNA، مدل پروتئین، مدل پروتئین/DNA. در این مقاله، با مدل پروتئین/DNA سر و کار خواهیم داشت. حال توضیح مختصری در مورد این سه مدل می دهیم.

یک روش سرراست، فاصله تکاملی بین دو رشته برنامه نویسی DNA این است که از برنامه نویسی پروتیئن چشم پوشی کرده و فاصله را با استفاده از چند مدل تکاملی DNA محاسبه کند. فاصله تکاملی بین دو رشته در یک مدل سطح DNA را می توان اغلب بصورت مساله صف بندی کلاسیک فرمول نویسی کرده و بصورت کارایی با برنامه نویسی دینامیکی محاسبه کرد [Jones و همکارانش2004؛ Needlman 1970و همکارانش؛ 1980Waterman].

معمولا توصیف فاصله تکاملی بر اساس یک صف بندی از پروتئین های رمزگذاری شده نسبت به یک صف بندی تنها بر اساس برنامه نویسی DNA بیشتر قابل اتکا می باشد [Pearson, 1996].


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 14:53 | نویسنده: احمدرضا ملاحسینی | چاپ مطلب 0 نظر

ترجمه طلایی تحقیق بر روی الگوریتم درخواست داده­ی فضایی بهینه­ سازی شده در پایگاه داده­­ی فضایی

درمورد خود ویژگی­های فضایی، هزینه­های عملیات هندسی از نظر زمان و فضا وسیع هستند فرار یا کاهش عملیات هندسی برای بهینه­سازی فرآیندهای درخواست یک پایگاه تسخیری است بنابراین، این محتوای مهمی برای بهینه­سازی درخواست فضایی است تا الگوریتم­های کنترلی، و بهبود بازده کنترلی درخواست را بهینه­سازی کند در مورد چند الگوریتم کنترلی بهینه­سازی درخواست فضایی از ک
دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 312 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
ترجمه طلایی تحقیق بر روی الگوریتم درخواست داده­ی فضایی بهینه­سازی شده در پایگاه داده­­ی فضایی

فروشنده فایل

کد کاربری 197
کاربر

تحقیق بر روی الگوریتم درخواست داده­ی فضایی بهینه­سازی شده در پایگاه داده­­ی فضایی

چکیده

اشیاء فضایی در پایگاه داده­های فضایی ذخیره می­شوند، که توسط داده­ی فضایی و داده­­ی ویژگی بیان می­شوند. داده­ی فضایی اطلاعات در مورد محل و شکل داده­ی فضایی و غیره را نشان می­دهد. داده­ی ویژگی نیز اطلاعات غیرفضایی در مورد نام و ویژگی­های خاص اشیا فضایی و غیره را ارائه می­کند. بخاطر حجم بالای اطلاعات فضایی و پیچیدگی درخواست فضایی و اشیاء فضایی، بهینه­سازی درخواست فضایی یک موضوع مهم در کاربرد پایگاه داده­ی فضایی است. این مقاله بهینه­سازی داده­های فضایی را به عنوان هدف مطالعه قرار می­دهد و دو فرآیند کنترلی فیلترسازی و بهینه­سازی را بهینه­ می­کند، و بر روی انواع الگوریتم­های بهینه­سازی کار می­کند.

واژگان کلیدی

درخواست داده­های فضایی؛ اشیاء فضایی؛ پایگاه داده­ فضایی؛ الگوریتم درخواست؛ داده­ ویزگی.

Research on Optimized Spatial Data Query Algorithm in the Spatial Database
Abstract— Spatial objects are stored in the spatial database, which are expressed by spatial data and attribute data. Spatial data depicts the information about the location and shape of the spatial data, etc. Attribute data also expresses the non-spatial information about name and special attributes of the spatial object, etc. As the high volume of the spatial data and the complexity of spatial query and spatial objects, it is a hot topic of spatial database application to optimize the spatial query. This paper takes optimizing spatial data as study object, and optimizes the two handling processes of filtering and optimizing, and also study on all kinds of optimize algorithm.
Keywords— spatial data query; spatial objects; spatial database;
query algorithm; attribute data
I. INTRODUCTION

  1. 1. مقدمه

درمورد خود ویژگی­های فضایی، هزینه­های عملیات هندسی از نظر زمان و فضا وسیع هستند. فرار یا کاهش عملیات هندسی برای بهینه­سازی فرآیندهای درخواست یک پایگاه تسخیری است. بنابراین، این محتوای مهمی برای بهینه­سازی درخواست فضایی است تا الگوریتم­های کنترلی، و بهبود بازده کنترلی درخواست را بهینه­سازی کند. در مورد چند الگوریتم کنترلی بهینه­سازی درخواست فضایی از کنترل درخواست فضایی واقعی بحث می­کنیم.


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 14:52 | نویسنده: احمدرضا ملاحسینی | چاپ مطلب 0 نظر

ترجمه طلایی زمان­بندی اسلک آگاه در آرایه­ های دانه درشتِ پیکربندی مجدد

آرایه­های دانه درشت پیکربندی مجدد (CGRA ها) با FPGAهای قدیمی تفاوت دارند، زیرا این آرایه­هاعناصر بنیادینِ درشت­تری دارند، و معمولاً یک یا چند واحد محاسبه و منطق (ALU) دارند بدین ترتیب، CGRA ها انعطاف­پذیری در سطح بیتی را برای بهبود بازده تغییر می­دهند، طوری که می­توان از این آرایه­ها به عنوان واحدهای کارکردی پیکربندی مجدد یا شتاب­دهنده­های پیکربن
دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
بازدید ها 61
فرمت فایل doc
حجم فایل 558 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
ترجمه طلایی زمان­بندی اسلک آگاه در آرایه­ های دانه درشتِپیکربندی مجدد

فروشنده فایل

کد کاربری 197
کاربر

زمان­بندی اسلک آگاه در آرایه­ های دانه درشتِپیکربندی مجدد

چکیده

آرایه­های دانه درشتِ پیکربندی مجدد (CGRA ها) معماری نویدبخشی هستند که انعطاف­پذیری و بازدهرا به همراه یکدیگر دارند. به دلیلِ اجرای موازی و توپولوژی پراکنده­یاتصال داخلی در این معماری­ها، ابداع روش­شناسیِ کارآمد برای نگاشت اپلیکیشن­ها بر رویCGRA ها کاری دشوار است. در این مقاله، چارچوب زمان­بندی را پیشنهاد می­کنیم که قادر به نگاشت موثرِ عملیات بر رویمعماری­هایCGRA است. این چارچوب تأخیرهای متفاوتِ عملیات گوناگون را کهیک معماری باپیکربندی مجددقادر است تا همیشه در زمان اجرا مشخص کند برای مسیریابی داده­ها به صورت کارآمد در نظر می­گیرد. این قابلیت را «اسلک آگاه» می­خوانیم. شواهد تجربی مزایای زمان­بندی اسلک آگاه را در آرایه­های دانه درشتی پیکربندی مجدد نشان می­دهد. زمان­بندی اسلک آگاه در قیاس با پیشرفته­ترین روش­های زمان­بندی، اپلیکیشن­های پیچیده­تری را برای اندازۀ مش معین نگاشت می­کند و به زمان­بندی­های موثرتری دست می­یابد.

Slack-aware Scheduling on Coarse Grained Reconfigurable Arrays

Abstract—Coarse Grained Reconfigurable Arrays (CGRAs) are a promising class of architectures conjugating flexibility and efficiency. Devising effective methodologies to map applications onto CGRAs is a challenging task, due to their parallel execution paradigm and sparse interconnection topology. In this paper we present a scheduling framework that is able to efficiently map operations on CGRA architectures. It leverages differences in delays of various operations, which a reconfigurable architecture always exhibits at run-time, to effectively route data. We call this ability “slack-awareness”. Experimental evidence showcases the benefit of slack-aware scheduling in a coarse-grained reconfigurable environment, as more complex applications can be mapped for a given mesh size and more efficient schedules can be achieved, compared to the state of the art methods.
I. INTRODUCTION

1. مقدمه

نگاشت اپلیکیشن بر رویCGRA ها کاری پیچیده است، و راهبردهای بسیاری برای این کار پیشنهاد شده است. با این حال، تمام مطالعات پیشین زمان را گسسته در نظر می­گیرند، و فرض می­کنند که هر عملیاتی که در کاشی CGRA انجام می­شود سیکل ساعت کاملی می­برد. دستاورد تحقیق­مان برای این حوزۀ تحقیقاتی آن است کهبجای استفاده از اسلک، اختلاف بین دورۀ زمانی ساعت و مسیر حیاتی اجرای عملیاترا برای محاسبۀ زنجیره و مسیریابی به صورت همزمان استفاده می­کنیم.

تحقیقات پیشین استفاده از اسلک را در سنتز سطح بالا مطالعه کرده­اند، که معمولاً در جای­گذاری و مسیریابی FPGA استفاده می­شود، اما زمان­بندهایCGRA پیشرفته از کاربرد اسلک غفلت کرده­اند.


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 14:52 | نویسنده: احمدرضا ملاحسینی | چاپ مطلب 0 نظر

ترجمه طلایی استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک

حوادث در مناطق شهری بر روی 50 تا 60٪ از کل تاخیر تراکم (FHWA، 2000) تاثیر دارد با اینکه مدیریت یک حادثه به طور موثر یکی از چالش های اصلی است که مقامات مدیریت بر ترافیک به صورت روزانه با آن روبرو هستند، استفاده موثر از پیشرفت در فن آوری ارتباطات و محاسبات بطور موفقیت آمیزی منجر به مدیریت حوادث با اثرات کمتر می شود
دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 1125 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
ترجمه طلایی استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک

فروشنده فایل

کد کاربری 197
کاربر

استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک

چکیده- ابزار شبیه سازی و تجسم مبتنی بر کامپیوتر در ارزیابی الگوریتم های جدید برای تشخیص حادثه و استراتژی مدیریت حادثه کمک کرده اند. کاربردهای چنین ابزارهایی کاربران را قادر به ارزیابی راه حل هایی سریع تر از زمان واقعی می کنند. با این حال، به نظر می رسد که هنوز هم حوزه ای برای بررسی بهتر شرایطی همانند حوادث ترافیکی و مطالعه اثرات آن ها، به طور کامل با استفاده از روش های مانند داده کاوی وجود دارد. داشتن درک درستی از تاثیرات یک حادثه کمک می کند تا تحلیلگران استراتژی های مدیریت حادثه مناسب تری را طراحی کنند. اگرچه از داده کاوی به میزان چشمگیری در زمینه هایی مثل تجارت و علوم فضایی استفاده شده است کارهای کمی با استفاده از داده کاوی در ترافیک و تحقیقات مربوط به حمل و نقل انجام شده است. در این مقاله، چگونگی بررسی یک حادثه با استفاده از داده کاوی انجام شده و شرح داده می شود، و در نتیجه فرصت هایی که داده کاوی می تواند برای درک بهتر این وضعیت ارائه دهد نشان داده می شود. داده های مورد استفاده برای تحقیقات با استفاده از شبیه سازی در PARAMICS به دست آمده و ابزار به کار گرفته شده برای داده کاوی DataScope می باشد.

APPLYING DATA MINING TECHNIQUES FOR TRAFFIC INCIDENT ANALYSIS
Der-Horng Lee1, Shin-Ting Jeng1 and P. Chandrasekar1
ABSTRACT
Computer-based simulation and visualization tools had helped to evaluate new algorithms for incident detection and strategies for incident management. Applications of such tools enable users to evaluate solutions faster than real-time. However, it seems that there is still scope to better investigate situations like traffic incidents and study their impacts, more thoroughly by employing techniques such as data mining. A better understanding of the impacts of an incident helps analysts to design more appropriate incident management strategies. Very little is known to date about the usefulness of applying data mining in traffic and transport related research, although data mining has contributed its usefulness significantly in fields like business and space science. In this paper, how an incident situation can be investigated using data mining is explored and described, thereby demonstrating the opportunities that data mining could offer in better understanding the situation. Data used for investigation is obtained from simulation using PARAMICS and the tool employed for data mining is DataScope.
INTRODUCTION

مقدمه

فرصت هایی که در حال حاضر بر اساس نرم افزار شبیه سازی مبتنی بر کامپیوتر برای تجزیه و تحلیل شرایط حادثه ارائه می شود هرگز بهتر از قبل نبوده اند. بسیاری از محققان برای ارزیابی الگوریتم های تشخیص حادثه و استراتژی های مدیریت حادثه از شبیه سازی استفاده کرده اند.


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 14:51 | نویسنده: احمدرضا ملاحسینی | چاپ مطلب 0 نظر

ترجمه مقاله ارزیابی آموزش هواپیما های نظامی از طریق فرایند تصمیم گیری چند معیار ، تصمصم گیری با منطق فازی

تصمیم گیری چند معیار ترکیبی (MCDM) بر اساس پردازشی بر منطق فازی می تواند برای حل مشکلات تصمیم گیری با معیار های متفاوت در طبیعت استفاده شود این ترکیب در کار حاظر برای حل مشکل تصمیم گیری در دنیای واقعی برای علاقه مندان به نیروی هوایی اسپانیا به طور خاصی استفاده شده است و در آن از بهترین هواپیما های آموزشی نظامی بر اساس مجموعه ای از معیار ها استفاد
دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
بازدید ها 31
فرمت فایل docx
حجم فایل 1748 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
ترجمه مقاله ارزیابی آموزش هواپیما های نظامی از طریق فرایند تصمیم گیری چند معیار ، تصمصم گیری با منطق فازی

فروشنده فایل

کد کاربری 1
کاربر

ارزیابی آموزش هواپیما های نظامی از طریق فرایند تصمیم گیری چند معیار ، تصمصم گیری با منطق فازی : مطالعه موردی : آکادمی نیروی هوایی اسپانیا - 2015

Evaluating military training aircrafts through the combination of multi-criteria decision making processes with fuzzy logic A case study in the Spanish Air Force Academy

چکیده :

تصمیم گیری چند معیار ترکیبی (MCDM) بر اساس پردازشی بر منطق فازی می تواند برای حل مشکلات تصمیم گیری با معیار های متفاوت در طبیعت استفاده شود . این ترکیب در کار حاظر برای حل مشکل تصمیم گیری در دنیای واقعی برای علاقه مندان به نیروی هوایی اسپانیا به طور خاصی استفاده شده است و در آن از بهترین هواپیما های آموزشی نظامی بر اساس مجموعه ای از معیار ها استفاده شده است . این شکل تصمیم گیری شامل از یک سو معیار های کمی و یا فنی مانند سقف خدمات و استقامت و ... بوده و از سویی دیگر شامل معیار های کیفی یعنی عوامل انسانی ، پرواز و کیفیت و ... می باشد که بر اساس تجربه به مجموعه ای از خلبانان ارشد و مربیان پرواز نیروی هوایی اسپانیا از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. به منظور استخراج اطلاعات از بررسی های تخصصی ، روندMCDM با منطق فازی ترکیب شده است . فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) برای بدست آوردن وزن معیار ها بوده و از طریق تکنیک برای ترتیب بندی اولویت راه حل بیشتر به ایده (Topsis) مورد استفاده قرار گرفته و جایگزینی مورد بررسی قرار گرفته است . این کار یک مطالعه مقدماتی جایگزینی هواپیمایی آموزشی ارائه شده توسط ستاد هوایی اسپانیا انجام شده است. این انتخاب بر اساس معیار های عملیاتی است که در کار به طور دقیق انتخاب شده است . به عنوان بک نتیجه از فرایند تصمیم گیری اشتفاده شده و بهترین جایگزینی برای هواپیمای Pilatuspc-21 نشان داده شده است.

کلمات کلیدی : هواپیمای آموزشی ، تصمیم گیری چند معیاره ، برچسب های زبانی ،‌منطق فازی ، AHP ، Topsis

مقدمه :

نگامی که یک نیروی هوایی نیاز به انتخاب یک هواپیمای آموزشی دارد ، تصمیم گیری یک فعالیت فکری بسیار مهم را در این فرایند بوده که در برخی از مراحل طراحی هواپیما است.به طور کلی ، در فرایند تصمیم گیری برای این مشکلات ، تعداد زیادی از معیار های کلیدی و متفاوت دخیل هستند. بنابر این بهتر است استفاده از ابزار برای حل آنها از جمله تصمیم گیری چند معیاره (MCDM) در فرایند ها به کار گرفته شود که استفاده گستر ده ای در ارتش و هوافضا درحال حاظر دارد و همچنین در دیگر رشته های تحقیقاتی به کار می رود . علاوه بر این ، معیار های انتخاب بهینه یک هواپیماهای آموزشی از جمله معیار های کمی شامل استقامت و سرعت و معیار های کیفی شامل کیفیت در بپرواز و عوامل انسانی مهم هستند و بنابر این به منظور حل این مشکل بهینه سازی ، استفاده از هریک از روشهای شناخته شده MCDM به عنوان روند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) ، روشی برای ترتیب اولویت های شبیه به راه حل ایده آل ، از بین بردن روش و تغییرات که باید با منطق فازی و با هدف قرار دادن حل مشکل به روش ترکیبی باشد. چند نمونه از استفاده از MCDM در زمینه نظامی را می توان در تحقیقات علمی دید . در سال 1990 ، برخی از سیستم های اصلاح با استفاده از رتبه بندی اعداد فازی P ، یک روشی بود که توسط ارتش ایلات متحده جهت سوء استفاده در سازمان استفاده می شده است و در طولانی مدت نیرو های حافظ صلح در بوسنی قرار می گرفته است . امروزه ، این روش ثابت کرده است که یک ابزار مفید به عنوان مثال برای تعیید اندازه ناوشکن های آمریکایی در مورد درگیری های مسلحانه در شبه جزیره کره می باشد . از نقطه نظر هواپیما روش AHP به منظور بررسی مبارزه هلیکوپتر و همچنین کیفیت. در نگه داری هواپیما های جنگی استفاده می شود . با توجه به روش Topsis ، آن برای ارزیابی هواپیما های آموزشی در چین استفاده می شده است. ترکیبی از دو روش فوق به منظور مبارزه در هوا استفاده شده است . از نظر نیروی هوایی اسپانیا SPAF ، ستاد هوایی EMA و فرماندهی پشتیبانی لجستیک (MALOS) ، تصمیم گیرندگان اصلی می باشند . این گروه یک تصمیم بر اساس چند عامل و سیاست و استراتژی و اقتصار را اتخاذ می کند . با وجود این ، بهتر است آن با یک ارزیابی مقدماتی در هر دو معیار فنی مهم ، محاسبه شود و از تجربه گروه مشورتی مانند خلبانان ارشد و مربیان پرواز SPAF استفاده نمود .


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 14:50 | نویسنده: احمدرضا ملاحسینی | چاپ مطلب 0 نظر
( تعداد کل: 55 )
   1      2     3     4     5      ...      11   >>
صفحات